Environmental Education for students of the fundamental and middle of Bom Jesus, Piauí, Brazil

Authors

  • Gasparino Batista de Sousa Universidade Estadual do Piauí
  • Alan Fonseca Santos Universidade Estadual do Piauí

DOI:

https://doi.org/10.18378/rebes.v8i2.5620

Keywords:

Field classes, Environmental awareness, environmental impacts.

Abstract

This work is an account of experience in educational action, and aimed to stimulate future teachers to integrate in the classroom, interdisciplinarily, the environmental theme through actions of awareness and sustainability allied to the preservation of local history and culture, literacy students environmentally, to better know the space in which they live. The actions were developed with the realization of six lectures in six public school units in the municipality of Bom Jesus Piauí. The activities were carried out by the academics of the Pedagogy Course of the State University of Piauí, Campus of Bom Jesus, in the year 2016, attending the programmatic content of the subjects Geography and Natural Sciences, coordinated by the teachers of subjects.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Gasparino Batista de Sousa, Universidade Estadual do Piauí

graduado em agronomia pela UFPI, 1997; mestrado em manejo e consrvaçaõ da água e solo - UFPB, Areia; doutorado em ciências do solo- UNESP - Jaboticabal SP. Professor adjunto da Universidade Estadual do Piaui atuando no curso de agronomia no campus de Corrente.

Alan Fonseca Santos, Universidade Estadual do Piauí

Graduado em Pedagogia com especialização em docencia do ensino superior. Bolsista do Plano Nacional de Formação de Professores da Educ. Básica PARFOR/UESPI

References

BRANCO, S. B. C.; SALVIANO, A. A. C.; MATIAS, S. S. R.; MARQUES JÚNIOR, J.; SANTOS, H.L. Influência do relevo e erodibilidade nos atributos químicos em área degradada de Gilbués, PI. Revista Brasileira de Ciências Agrárias, v. 8, n. 2, p. 324-330, 2013.

BRASIL. Secretaria de Educação Fundamental. Parâmetros curriculares nacionais : meio ambiente, saúde / Secretaria de Educação Fundamental. – Brasília :

p. 1997. Disponível em <http://portal.mec.gov.br/seb/arquivos>. Acesso em 31 de junho de 2018.

LAGO, W. L. A.; MIRANDA, L. F.; SILVA, L. B. Educação ambiental e escola: práticas pedagógicas para a conservação do meio ambiente. Revista Educação Ambiental em ação. v. 12, n. 45, 2013. Disponível em: <http://www.revistaea.org/artigo.php?idartigo=1574> Acesso em 01de junho de 2018.

LINKE. P. P.;.MARIANI, D. K. F. Educação ambiental e sustentabilidade na cidade de Maringá. Revista Espaço Acadêmico. v. 15, n. 157, p. 55-66, 2014.

LOPES, L. S. O.; SANTOS, R. W. P.; MIGUEL FILHO, M. A. Nucleo de desertificação de Gilbués (PI): causas e intervenções. Revista Geográfica. v. 20, n. 2, p. 53-66, 2011.

Published

2018-09-30

How to Cite

Sousa, G. B. de, & Santos, A. F. (2018). Environmental Education for students of the fundamental and middle of Bom Jesus, Piauí, Brazil. Revista Brasileira De Educação E Saúde, 8(2), 46–48. https://doi.org/10.18378/rebes.v8i2.5620

Issue

Section

Experience Report