Learning objects focused on the prevention of arboviroses transmitted by Aedes aegypti as a pedagogical strategy

Authors

  • Symara Abrantes Albuquerque de Oliveira Cabral Universidade Federal de Campina Grande
  • Marleny Andrade Abreu Universidade do Estado do Rio Grande do Norte, campus Pau dos Ferros, Rio Grande do Norte, Brasil
  • Flaviana Davila de Sousa Soares Universidade do Estado do Rio Grande do Norte, campus Pau dos Ferros, Rio Grande do Norte, Brasil
  • Diana Paula de Souza Rego Pinto Carvalho Universidade do Estado do Rio Grande do Norte, campus Pau dos Ferros, Rio Grande do Norte, Brasil
  • Carla Rocha Pordeus Universidade Federal de Campina Grande, campus Sousa, Paraíba, Brasil
  • Patrícia Fernandes Forny Universidade Federal do Ceará, Ceará, Brasil
  • Giliara Carol Diniz Gomes de Luna Universidade Federal da Paraíba, João Pessoa, Paraíba, Brasil
  • Luciana Leite Fernandes Pereira Universidade Paulista-UNIP

DOI:

https://doi.org/10.18378/rebes.v11i4.9256

Abstract

This study aims to report the use of learning objects focused on the prevention of arboviroses transmitted by Aedes Aegypti. This is a report of an educational experience developed remotely with students of Fundamental Education II.  Initially, the theme, the target audience, the objective, and the learning objects to be used were defined. A posteriori, the didactic sequence was applied remotely, using WhatsApp and Google Meet as means of communication. Despite the difficulties of applicability, the proposed objective was reached, allowing a reflection about the primary prevention of arboviroses. The use of learning objects remotely raises reflections about accessibility, while demonstrating potential for the dissemination of widely disseminated information.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Symara Abrantes Albuquerque de Oliveira Cabral, Universidade Federal de Campina Grande

Graduada em Enfermagem pela Universidade Federal de Campina Grande e Doutora em Ciência da Saúde pela Faculdade de Ciências Médicas da Santa Casa de São Paulo, Brasil

Marleny Andrade Abreu, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte, campus Pau dos Ferros, Rio Grande do Norte, Brasil

Graduada em enfermagem pela Universidade Federal de Campina Grande e mestranda em Ensino pela Universidade do Estado do Rio Grande do Norte

Flaviana Davila de Sousa Soares, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte, campus Pau dos Ferros, Rio Grande do Norte, Brasil

Graduação em Enfermagem pela Universidade Federal de Campina Grande, campus Cajazeiras, Paraíba, Brasil e mestranda em Ensino pela Universidade Estadual do Rio Grande do Norte, campus Pau dos Ferros, Rio Grande do Norte, Brasil

Diana Paula de Souza Rego Pinto Carvalho, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte, campus Pau dos Ferros, Rio Grande do Norte, Brasil

Analista de Ciência, Tecnologia e Inovação da Fundação de Apoio à Pesquisa do Estado do Rio Grande do Norte (FAPERN). Professora Adjunto II da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte, campus Pau dos Ferros

Carla Rocha Pordeus, Universidade Federal de Campina Grande, campus Sousa, Paraíba, Brasil

Graduada em Direito pela Universidade Federal de Campina Grande e Mestre em Sistema Agroindustriais pela Universidade Federal de Campina - Centro de Ciências e Tecnologia Agroalimentar, campus Pombal, Paraíba, Brasil

Patrícia Fernandes Forny, Universidade Federal do Ceará, Ceará, Brasil

Graduada em Direito pela Universidade Federal do Ceará, Ceará, Brasil

Giliara Carol Diniz Gomes de Luna, Universidade Federal da Paraíba, João Pessoa, Paraíba, Brasil

Graduada em Odontologia pela Universidade Federal da Paraíba, João Pessoa, Paraíba, Brasil

Luciana Leite Fernandes Pereira, Universidade Paulista-UNIP

Graduada em Letras pela Universidade Paulista-Polo João Pessoa, Paraíba, Brasil

Published

2022-01-18

How to Cite

Cabral, S. A. A. de O. ., Abreu, M. A. ., Soares, F. D. de S. ., Carvalho, D. P. de S. R. P. ., Pordeus, C. R. ., Forny, P. F. ., Luna, G. C. D. G. de, & Pereira, L. L. F. . (2022). Learning objects focused on the prevention of arboviroses transmitted by Aedes aegypti as a pedagogical strategy. Revista Brasileira De Educação E Saúde, 11(4), 480–484. https://doi.org/10.18378/rebes.v11i4.9256

Issue

Section

ARTICLES

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2